Torta
Torta ako projektovateľný objekt
2010+ (+36 -15)
Naozaj sa jedná o skutočnú tortu. Tortu na zjedenie. Aj tu kreslenie a modelovanie v priestore príde vhod. Dopredu si tortu rozkresliť a namodelovať. Zistiť, či bude dosť materiálu, alebo či z počtu upečených plátov je možné daný tvar vytvoriť. Či je lepšie piecť obdĺžnikové pláty, alebo radšej kruhové. Je to projektovanie, ako každé iné. Maximalizovať veľkosť torty. Minimalizovať nákup surovín. Optimalizovať tvar, aby sa zužitkoval všetok materiál. Či už sa dopredu urobí náčrt, alebo v počítači model. Vždy poteší, ak vieme, že potrebujeme, asi tak široký plát cesta. Postavička by nemala byť vyššia, ako určitý rozmer a pod. Aj keď torta ešte neexistuje, vieme povedať, že takáto plocha, na takom mieste, je určená pre výzdobu. Dôležité maličkosti.
Dá sa povedať, že takéto projektovanie môžeme rozdeliť do niekoľkých úrovní.
Modelovanie na hrubo
Písmo v kombinácii s ornamentom
Detailný ornament na väčšiu plochu
Prvá úroveň, je na hrubo domodelovať výzdobu. Tým sa určí pomer, čo a ako bude veľké a koľko prvkov bude postačovať. Teda primeraná veľkosť torty k veľkosti toho, čo na nej bude.
Druhá úroveň, písmo. Texty dlhé, krátke. S ornamentom, bez ornamentu, podľa obľúbeného vzoru. To je dopredu vhodné rozmerať a rozmiestniť. Aby to nedopadlo, že na konci písmenká chýbajú, pretože torta je krátka. Tu už je potrebné naprojektovať malé šablóny, pomôcku na ohraničenie, kam sa až bude môcť zájsť.
Tretia úroveň, asi najvyššia a najpracnejšia. Samotný ornament. Najprv ho nájsť alebo navrhnúť. Zhodnúť sa, že to je ten pravý. Potom ho rozkresliť, dostať do vektorov. Upraviť ho na prijateľnú veľkosť s ohľadom na hrúbku cukrárskej peny s cukru. A nakoniec vytlačiť a vyrezať šablónu. Niekedy pozitív, niekedy negatív, niekedy zrkadliť. Často krát, len pre tú jednu tortu. Teda unikátna šablóna.
Takže i toto je použitie grafického prostredia Autodesk systémov. Projektovanie tvarovo zložitejšej súčiastky s oveľa väčšími toleranciami. Našla by sa tu i podobnosť s výkresmi pre vyrezávanie vodným lúčom, čo existuje aj v potravinárskej výrobe. Alebo spracovanie pásových plechov z tvárnenia, pre vytvorenie rôznych vykrajovátok. V princípe skutočné CAD - Computer Aided Design.