Stredná škola
Stredné odborné učilište chemické v Šali
Odbor 24-13-4 Mechanik strojov a zariadení
09/1989 - 07/1993 (+15 -36 | +19 -32)
Ako už poskladaním názvov, výsledok napovedá, zámočník pre chemický podnik. Teda, je to z kovu a je potrebné to opraviť. Získal som výučný list a zložil maturitnú skúšku. V rámci výcviku som sa dostal k obrábacím strojom a plameňu. Pri kovovom obrábaní som si vyrobil kocku. Najprv to bola taká zaujímavosť, teraz logo stránky, resp. aj prívesok na kľúčenku. Bavili ma technické predmety, kreslenie a statika.
Škola bola dobre vybavená, ako pre výučbu, tak i pre prax. Raz dostala zakázku. Moje miesto, stĺpová vŕtačka. Úloha, napolohovať valcový a kužeľový otvor na polovýrobku a vyvŕtať ďalší otvor priamo cez oba existujúce. Prvé dva otvory boli od seba vzdialené približne 4 cm a na seba v priestore kolmé. Vyrábali sme to, ako žiaci. Preto slovo kolmé je jemne orientačný terminus technicus. Moje vŕtanie malo byť také, aby sa čo najkolmejšie cez ich osi a stredy trafila spojujúca diera. Bolo patrné, že sme boli radi, že sme tú súčiastku s otvormi, ako tak, trafili. Prvý deň, samé nameriavanie a málo vŕtania. Po čase aj dobrý odhad prišiel vhod. Druhý deň som už vytvoril trojosú aretáciu cez otvory. Nech sa už nachádzali na polotovare, kde sa nachádzali. Už žiadne meranie, okamžité vŕtanie. Denný počet polotovarov sa vošiel časovo pred prestávku do bufetu a už len voľno. Potom prišla škola života, alias lekcia. Ocenenie za dômyselný prípravok na zapolohovanie. Prípravok mi vzali a nasledovalo prevelenie na iné pracovisko. A bolo po bufete a voľne.
Ako zámočník som sa zúčastnil súťaže. Niečo na spôsob, ručné pilníkovanie na presnosť. Odviezli nás do iného mesta. Boli sme dve skupiny. Sústružníci mali vysústružiť tvarovo zložitú súčiastku. A ja ako zámočník som mal vyrobiť ručne zvierku z dvadsať milimetrov hrubej ocele. Vo výcviku sa hrubé ocele pilníkovali ručne na získanie zručnosti, alebo ako výchovný trest. Takže som nemal vlastne natrénované. Vraj som skončil druhý, pretože som dbal inštrukcií. Síce som to upilníkoval presne, ale v písomnej časti toho dňa, bola jedna otázka s tým, že vypracovanie si vyžaduje viac miesta a tak pokračujte na druhej strane listu. Ja som teda otočil list a vypisoval vzorce podľa inštrukcie. Komisia však list neotočila a brali to, že som viac nenapísal. Vraj sme mohli byť prvý.
Zaujímavosť. Škola už nie je. Odlúčila sa od podniku. Prešla dokonca do iného kraja a tiež sa premenovala. Mimochodom zvierka existuje. Stále je upnutá na svojom mieste v otcovej dielni.
Základná škola
Základná škola v Sládečkovciach
09/1981 - 07/1989 (alias +7 -44 | +15 -36)
Boli sme zaujímavá trieda. Ako sa vraví, dobrý ročník. Jeden spolužiak vynikal v detailnom kreslení postáv a ich anatómie. Spolusediaci v lavici behal veľmi rýchlo. Ja som kreslil obrázky pre zábavu a na výstavky. V rámci výtvarných činností som postavil maketu domu s pozemkom. Kto vie, možno je ešte v kabinete. Vyhral som okresnú matematickú olympiádu. Ocenili ma knihou v ktorej nebol žiadny obrázok.
Zaujímavosť. Obec Sládečkovce, neexistuje. Jednoducho obci zmenili názov na iný. No ja som vyrastal a som zo Sládečkoviec.